Αξιοθέατα της Χίου


Κάστρο:
castle chiosΈχει έκταση 180.000 τ.μ. και τα τείχη του περικλείουν οικισμό με περίπου 650 κατοίκους. Η κατοίκηση στο χώρο του Κάστρου μαρτυρείτε τουλάχιστον από τους ελληνιστικούς χρόνους ενώ ευρήματα πιστοποιούν την συνέχιση της κατοίκησης στους Ρωμαϊκούς και στους πρωτοβυζαντινούς χρόνους.
Ναοί των μεσοβυζαντινών χρόνων μαρτυρούνται από τις πηγές (10ου αι.) και από ευρήματα ανασκαφών (11ου αι.)
Βιβλιοθήκη Κοραή:
Είναι μια από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες της Ελλάδας. Ιδρύθηκε το 1792 και περιλαμβάνει περίπου 130.000 τόμους.
Στο ίδιο κτίριο στεγάζεται το Εθνολογικό και Λαογραφικό Μουσείο Αργέντη.

nautiko mouseioΝαυτικό Μουσείο:
Είναι γνωστό ότι ακόμη και σήμερα οι Χιώτες είναι ιδιοκτήτες του περισσότερου από του μισού ελληνόκτητου στόλου. Το Βυζαντινό Μουσείο της Χίου βρίσκεται στην κεντρική πλατεία της πόλεως (Πλατεία Βουνακίου). Το κτίριο του μουσείου είναι ένα οθωμανικό τζαμί.

 

 

 

 

Δημοτική Πινακοθήκη:
Η Δημοτική Πινακοθήκη της Χίου βρίσκεται στην οδό Ανδρέα Συγγρού, στο κέντρο της πόλεως. Συγκεκριμένα απέχει μόλις μερικά μέτρα από την κεντρική πλατεία (Πλατεία Βουνακίου).

moiloi xiouΜύλοι:
Στο 1,5 χλμ. βόρεια της πόλης βρίσκονται οι Μύλοι της Χίου χτισμένοι σε ένα μικρό λιμενοβραχίονα στην περιοχή Ταμπάκικα. Στα τέλη του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ου, αναπτύχθηκε στη Χίο μιας μικρής κλίμακας βιομηχανική υποδομή. Ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος, οι πολιτικές αλλαγές που διαδραματίστηκαν μετά στα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη- που ήταν παραδοσιακές αγορές των Χιώτικων προϊόντων-καθώς επίσης και ο γρήγορος εκσυγχρονισμός της βιομηχανικής παραγωγής απέκλεισαν τις Χιακές βιομηχανίες.
Το κύριο προϊόν των μικρών βιομηχανιών της Χίου ήταν τα κατεργασμένα δέρματα, που παράγονταν στα Βυρσοδεψία, τα οποία βρίσκονταν στα βόρεια της πόλης στην περιοχή Ταμπάκικα. Οι 4 αυτοί ανεμόμυλοι ήταν μέρος της βιομηχανικής αυτής παραγωγής.

 

 

kambos chios 002Κάμπος:
Προάστιο της πόλης προς τα Νότια. Ο Κάμπος από τις πιο όμορφες περιοχές του νησιού, είναι κατάφυτη έκταση στα νότια της πόλης που καλύπτεται κυρίως από περιβόλια εσπεριδοειδών.
Το χώρο επέλεξαν τόσο οι Γενοβέζοι, για να κτίσουν τις επαύλεις τους το 14ο αιώνα όσο και οι ντόπιοι αριστοκράτες στα μετέπειτα χρόνια. Δυστυχώς η σφαγή του 1822 και μετά ο σεισμός του 1881 κατέστρεψαν τα σημαντικά αυτά οικοδομήματα. Τα περισσότερα υπάρχοντα αρχοντικά έχουν κτισθεί στο τέλος του 19ου Αιώνα. Τα περιβόλια ποτίζονται από πηγάδια με μάγγανο που στο παρελθόν το γύριζαν ζώα για να ανασύρουν νερό.

 

 

 

nea moniΝέα Μονή:
Το μοναστηριακό συγκρότημα της Νέας Μονής, το επιφανέστερο μνημείο των μεσαιωνικών χρόνων στη Χίο, ιδρύθηκε στα μέσα του 11ου αι. με Βυζαντινή αυτοκρατορική χορηγία. Όταν ο Κωνσταντίνος ο Μονομάχος ανέβηκε στο θρόνο, ανοικοδομήθηκε το Καθολικό και στη συνέχεια διακοσμήθηκε με ψηφιδωτά. Το 1049 έγιναν τα εγκαίνια του ναού και οι εργασίες ολοκληρώθηκαν το 1055, επί της βασιλείας της Θεοδώρας (1055-1056).
Η Νέα Μονή είναι αποτελεί μνημείο διεθνούς σημασίας, αλλά επανειλημμένως καταστράφηκε τον 19ο αιώνα. Το 1822 λεηλατήθηκε από τους Τούρκους και επίσης καταστράφηκε από το σεισμό του 1881, ο οποίος προκάλεσε την κατάρρευση του τρούλου, της αψίδας του ιερού του καθολικού όπως επίσης και την καταστροφή πολλών μωσαϊκών. Στα νεότερα χρόνια έγιναν προσπάθειες για την αναστύλωση του μνημείου και τη διατήρηση των μωσαϊκών του καθολικού. Η Νέα Μονή ανήκει στα μνημεία που έχουν χαρακτηρισθεί ως Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς και προστατεύονται από την UNESCO.

21viglaΒίγλες:
Οι Βίγλες που υπάρχουν διάσπαρτες σε όλη την Χίο (ονομάζονται επίσης και Φρυκτωρίες) ήταν παρατηρητήρια σημαντικά για το αμυντικό σύστημα του νησιού από τις αρχές του 11ου αιώνα έως και τις αρχές του 19ου αιώνα μ.Χ.
Πρόκειται για κυλινδρικά κτίρια, των 12 έως 20 μέτρων ύψους, με 15 μέτρα διάμετρο.
Στο εσωτερικό τους, οι Βίγλες ήταν γεμάτες από μπάζα κατεδάφισης μέχρι τα 2/3 του ύψους τους. Αν ο Βιγλάτορας (παρατηρητής) έβλεπε ένα εχθρικό πλοίο ενημέρωνε τους άλλους βιγλάτορες ανάβοντας φωτιά τη νύχτα ή με σήματα καπνού τη μέρα έτσι ώστε οι κάτοικοι να έχουν χρόνο να προετοιμάσουν την άμυνά τους. Έτσι υπήρχαν ξύλα στο εσωτερικό της Βίγλας προκειμένου ο Βιγλάτορας να είναι ικανός να κάνει σήματα αμέσως.

 

 

Επίσης στην πόλη της Χίου μπορείτε:

  • να πιείτε καφέ στην Προκυμαία με θέα την θάλασσα (το λιμάνι της Χίου)
  • να κάνετε μια βόλτα στην Απλωταριά, το κέντρο της αγοράς της Χίου.
  • να βρείτε το βιβλιοπωλείο Πυξίδα στο μέσω περίπου της Απλωταριάς. Εκεί μέσα, μπορείτε να απολαύσετε τον καφέ σας στο Book Café ανάμεσα στα βιβλία και να διαλέξετε κάποιο από αυτά για συντροφιά.
  • να δοκιμάσετε τα προϊόντα μαστίχας τα οποία διατίθενται στο Book Café.

History of Chios

 

The history of Chios begins in prehistoric times when it was settled by the Pelasgi, followed by the Kares, Leleges, Avantes and finally the Ionians. At Agio Galas and Emporios archaeological finds provide information about the early Neolithic era (6000-5000BC)

There are several theories as to how the island got its name. According to most, it was named after Chios, the son of Poseidon or Oceanus. Other names used for the island over the centuries include Ofiousa, on account of the large number of snakes on the island, Pityousa, for the large number of pine trees in the northern part of the island, Ariousa, on account of a tree called "arion", a kind of dwarf oak, Arethousa, Ethali.

In the middle of the 11th century BC the Ionians began to colonize Chios and gradually developed into competent sailors and traders, as well as pioneers in art and literature. The island's fertile soil in combination with other factors made the wine of Chios famous.

In 493 BC the island is conquered by the Persians, who take many captives. It is finally liberated in 479 BC and for the next two millennia follows the fortunes of the rest of Greece coming first under Roman rule and then becoming part of the Byzantine empire.

Then in 1346, it is the turn of the Genovese to conquer Chios and this occupation lasted for two centuries. Despite their severe oppression of the islanders, the Genovese organized and developed the mastic and citrus trade.

In 1566 the island is taken over by the Turks though the locals retain a number of privileges thanks to the importance of mastic production.

In 1822 the islanders join the Revolution against Turkish rule. Then the Turkish fleet sails to Chios to suppress the rebellion. In the end, more than forty thousand people were killed or enslaved in the ensuing massacre, while the burning, sacking and looting of the island lasted for forty days. The event marked the history of the island and became known everywhere as the Chios Massacre, inspiring artists such as Eugene Delacroix, Victor Hugo and others.

Chios was finally liberated from the Turks on the 11th November 1912, which is a local holiday.

In 1922, the Christian populations of Asia Minor flee their lands to escape the Turkish Army. Of the two million refugees entering Greece, some settle on Chios and gradually become integrated, creating new districts, such as Varvasi.

A number of distinguished Greeks originate from Chios, among whom are writers, politicians, businessmen and national benefactors.

 

Location

Distances

  • 9km from Chios Town.
  • 6km from the airport.
  • 9.5km from the port.
  • 170m from Megas Limnionas beach.
  • 3.3km from Karfas beach.
  • 21km from Mavra Volia beach, one of the most beautiful beaches in Greece.
  • 2km from the village of Thymiana, where you can find a bank, post office, chemist's and mini-market
  • On Megas Limnionas beach you can find cafés and taverns.
  • 900m from the seaside chapel of St. Hermione .
  • For evening entertainment we recommend the seaside bars at Karfas..

Διαδρομές για Villa Maro - by Garmin

Chios-Megas Limnionas-Vavili-Chios(Χίος Μέγας Λιμνιώνας - Βαβύλοι - Χίος)

Chios-Pirgi-Limenas-Chios (Χίος-Πυργί - Λιμένα - Χίος)

Chios - Pelinnaion (Χίος - Πελινναίον)